2014. május 12., hétfő

Rendszerezni jó! #1: Gyógyszerek

Szeretem, ha rendezettek a dolgaim, ehhez képest egy ideje elég nagy káosz uralkodik körülöttem. De úgy döntöttem, hogy ennek véget vetek, így neki estem elsőként a gyógyszereknek. Ennek lépéseit az alábbiakban láthatjátok. A fotók minőségéért elnézést, csak hát a lakásban a fényviszonyok olyanok, amilyenek.

Jelenleg a gyógyszereknek egy fiók ad otthont, ez ilyen állapotban volt: 



A fiók tartalmát kiszórtam az ágyra, szép kis kupac, nem?


A nagy kupacból alkottam két kisebb kupacot az alapján, hogy mi az, ami már lejárt, és mi az, ami még használható. A lejárt gyógyszereket leadtuk a gyógyszertárban, szerencsére gond nélkül visszaveszik, és van olyan hely is, ahol gyűjtő van kihelyezve.


Ezután négy csoportba válogattam szét azokat a dolgokat, amik maradnak: gyógyszerek, vitaminok és táplálék-kiegészítők, krémek és egyéb dolgok:


Majd jött az a rész, aminél még én is elgondolkoztam, hogy normális vagyok-e: betűrendbe rendeztem mindent. Hogy miért? Erről majd kicsit később...


De hogy is rakjam vissza a helyére ezt a sok mindent anélkül, hogy ne boruljanak össze újra? Rájöttem, hogy szükségem van fiókelválasztókra. Jobb híján szétszedtem egy kartondobozt, és méretre vágtam.



Hogy ne legyenek annyira sivárak, előkaptam a dekortapaszokat, és ahogy épp jött, kidekoráltam az elválasztókat:


És tádám! Visszakerült minden a helyére!


Hogy miért volt szükség a betűrendbe rendezésre? Szerettem volna készíteni egy nyilvántartást, az egyszerűbb kezelhetőség érdekében. A négy kategóriának készítettem egy-egy táblázatot, amibe beírtam az adott dolog nevét (betűrend szerint), azt, hogy mire jó, illetve a lejárati dátumát. Van hely a beszerzendő dolgoknak is, és kis rubrikák, hogy lehessen pipálni, ha megvettem. Mivel úgy tervezem, hogy két-három havonta átnézem, hogy ki kell-e valamit dobni, ezért az épp elvégzett és a soron következő ellenőrzés időpontjának is van két sor.  Íme:


Annyival sikerült megkönnyítenem az életemet, hogy ezentúl elég a listát végignéznem, és ami lejárt, azt gyorsan kikapom a fiókból. Ennyi! A nyilvántartást majd megpróbálom valamilyen formában letölthetővé varázsolni, hátha másnak is segítségére lehet! :)

Nincsenek megjegyzések: