2014. május 25., vasárnap

Káoszból rend 25 nap alatt: Ruhásszekrények

Örömmel jelentem, hogy menetrend szerint végeztem a nagy rendrakási-takarítási projektem első egységével, a ruhásszekrényekkel. Három napot szántam rá, és ez elég is volt úgy, hogy három-négy óránál többet szerintem egyik nap sem foglalkoztam vele. Elég nagy káosz volt a szekrényekben és azokon kívül is, mindenhol ruhakupacokba lehetett botlani. :)

Azzal kezdtem, hogy a szekrényen kívüli halmokat próbáltam felszámolni, átválogattam, hogy mi az, ami esetleg mosást igényel, az ment a szennyesbe, ami pedig tiszta volt, azt szépen összehajtogattam. Így máris rendezettebbnek éreztem, pedig még nem kerültek be a helyükre. Aztán a szekrényekből is kiszedtem polconként a ruhákat, és normálisan visszahajtogattam őket a nedves, majd száraz ronggyal áttörölt helyükre. Közben azért némi lomtalanítást is beiktattam, ami nagyon megviselt volt, az ment a kukába, míg a megunt vagy kicsi dolgok majd leadásra kerülnek a rászorulóknak. 


Egy kicsit át is rendeztem a dolgokat, hogy kényelmesebben elférjenek. A hosszú ujjú ingek most átkerültek összehajtogatva a polcokra, mert ritkábban lesz rájuk szükség, így a rövid ujjúaknak több hely van az akasztós részen. A saját felsőim jelentős részét is fogasokon tartom, színek szerint elrendezgetve, ez mindig feldob, amikor kinyitom a szekrényt.  


Az éppen nem használt ruháinkat vákuumzsákokban tároljuk az ágyneműtartóban, ez nem túl szép, de annál praktikusabb módszer, ha nincs túl sok hely a lakásban. Most ezeket is kiszórtam és átválogattam, a téli és a nyári cuccok helyet cseréltek. Az előszedett ruhák most száradnak vagy még mosásra várnak, mert egy frissítés rájuk fér ilyenkor. A gyerekruhákat is átnéztem, a kinőttek szintén mentek a zsákokba, míg a "nemsokára jó lesz" darabok mosás után a szekrénybe. Természetesen mielőtt visszatettük a zsákokat, kiporszívóztuk az ágyneműtartót is. A táskáim is bent laknak a szekrényben, azokat is kiürítettem és átnéztem, mert van olyan, hogy egyet-egyet hónapokig nem használok, és mikor újra előszedem, előkerülnek eltűntnek hitt dolgok. 

Amire odafigyeltem pakolás közben, hogy a ritkábban használt holmik kerüljenek a nehezebben megközelíthető helyekre, hogy a napi szinten használt cuccokért nem kelljen mindig derékig bemászni a szekrénybe. A végeredménnyel maximálisan elégedett vagyok, ami remélem hosszú távon meg is marad. Ennek érdekében a következőket szeretném betartani, és a családdal is betartatni:
  • A levetett ruhákat minden este elrakni/szennyesbe dobni, előtte a zsebeket kiüríteni.
  • Este előkészíteni a másnapi ruhát, ha szükséges, kivasalni.
  • Minden nap megnézni, hogy kell-e mosni.
  • A megszáradt ruhákat egyből vasalni és/vagy összehajtogatni és a helyükre tenni. 
  • Háromhavonta lomtalanítani.

Úgy gondolom, ha ezekre figyelünk, akkor nem lesz gond a rend fenntartásával. :)

Nincsenek megjegyzések: